Predstavenie: RockShox Vivid - vzduchový tlmič s citom pružiny
Americký RockShox to toto leto celkom slušne rozbehol s novinkami. Po zjazdovom Boxxeri, XC vidlici SID a tlmiči SID Luxe uzrel svetlo sveta aj nový Vivid.
Vivid – vyvinutý pre gravity disciplíny
Nový Vivid je kus robustného tlmiča, ktorý vzbudzuje rešpekt už pri pohľade naň. Pri vývoji tohto tlmiča sa bral ohľad najmä na jeho zjazdové použitie a maximálnu možnú mieru nastaviteľnosti. Druhou dôležitou požiadavkou bolo vyrobiť vzduchový tlmič, ktorý by mal chod ako pružinový tlmič.Aby toto všetko bolo možné, musel narásť objem vzduchovej komory DebonAir, ktorý dáva tlmiču väčší pocit linearity a o zvyšok kúzla sa stará „fungl” nová tlmiaca patróna s prívlastkom TouchDown spolu s nastaviteľným hydraulickým dorazom (Hydraulic Bottom Out).
Tačdaun! – nová tlmiaca patróna
Nová technológia pod názvom TouchDown znie trochu baseballovo, no skrýva sa za ňou nový systém trojzónovej kompresie, kde citlivosť závisí od fázy zdvihu. V skratke sa jedná o technológiu, vďaka ktorej nový Vivid vyžehlí každý terén od roliet po dopady poletov.V praxi to funguje tak, že prvých 10 % zdvihu tlmenie obchádza kompresiu generovanú hlavným piestom, aby sa zabezpečila počiatočná citlivosť. Ďalších 70 % zdvihu je už plne kontrolovaných stabilnou kompresiou tlmenia. Tvrdosť posledných 20 % zdvihu viete nastaviť pomocou hydraulického dorazu.
Výsledkom je tlmič, ktorý je na začiatku zdvihu citlivý, má skvelú podporu v strede zdvihu a na konci zdvihu nedostane vaše pozadie nepríjemný kopanec pri zlom doskoku.
K tomu všetkému si domyslite ešte nezávislé nastavenie rýchlej a pomalej kompresie a threshold páčku, ktorou si štelujete pohupovanie tlmiča pri pedálovaní. Ak by nestačilo ani to, samozrejme sa môžete vyhrať ešte s počtom tokenov vo vzduchovej komore.
Nastavenie odskoku disponuje dvadsiatimi klikmi. Pomalá, rýchla kompresia, ako aj HBO sa dajú nastaviť v rozmedzí piatich klikov.
Maxima Plush = viac jazdenia a menej servisu
Príjemnou zmenou pre užívateľa je aj prechod na prémiové Maxima Plush Dynamic mazivo, vďaka ktorému sa jednak zlepšil chod a mazanie a hlavne bolo možné predĺžiť servisný interval „malého servisu” z 50 na 100 hodín jazdy, čo ocení každý jeden jazdec. V praxi poteší aj prítomnosť 3-milimetrového imbusu schovaného v nastavovacom koliesku odskoku, ktorý vám poslúži na nastavenie rýchlej kompresie, ako aj hydraulického dorazu.Ak by vás zaujímala hmotnosť, tak tá má podľa údajov výrobcu pre rozmer 230x65 mm – 670 gramov.
Vylepšenia novej generácie
- Nová TouchDown tlmiaca patróna
- Použitie Maxima plush Dynamic oleja v pružiacej časti
- Predĺženie servisného intervalu z 50 hodín na 100 hodín
- Hydraulické nastavenie dorazu
- Väčší objem DebonAir komory
- 3 mm imbus skrytý pod kolieskom odskoku
Modely a ceny
K dispozícii je celkovo 5 modelov a jeden upgrade kit „prasiatka” (expanzný rezervoár).Z toho nižšie verzie Vivid Select+, Vivid Select a Vivid sú dostupné len ako súčasť bicyklov a samostatne sú aktuálne nepredajné.
Všetky tlmiče disponujú novou DebonAir komorou s väčším objemom vzduchovej komory, ako aj nastavením hydraulického dorazu (HBO). Líšia sa použitím tlmiacej patróny a možnosťami nastavenia. Zjazdová verzia Vivid-u nedisponuje threshold páčkou, keďže sa nepredpokladá, že si budete šliapať hore kopcom za vlastné.
- Vivid Ultimate: TouchDown RC2T (odskok, pomalá a rýchla kompresia, threshold páčka Open/Firm), HBO, 839 – 874 €
- Vivid DH Ultimate: TouchDown RC2 (odskok, pomalá a rýchla kompresia), HBO, 839 – 874 €
- Vivid Select+: TouchDown RCT (odskok, pomalá kompresia, threshold páčka Open/Firm), HBO (Len OEM verzia)
- Vivid Select: TouchDown RT (odskok, threshold páčka Open/Firm), Len OEM verzia
- Vivid: TouchDown R (odskok), HBO, Len OEM verzia
- RC2T rezervoár upgrade (odskok, pomalá a rýchla kompresia, threshold páčka Open/Firm), HBO, 245 €
Nový vzduchový Vivid bude pravdepodobne skvelou alternatívou pre tých, ktorí nedajú dopustiť na chod pružiny, no zároveň požadujú tlmič, na ktorom sa dá pekne vyhrať s nastavením, alebo chcú ušetriť nejaké tie gramy. O ostatných novinkách spometých v úvode článku si môžete prečítať viac na tomto odkaze.
Komentáre Zobraziť komentáre (3)